Falowniki PowerXL DA1 Eaton
Przemienniki częstotliwości Eaton DA1
Falowniki PowerXL DA1 Eaton przeznaczone są do pracy z trójfazowymi silnikami. Charakteryzują się zakresem mocy do 160 kW oraz podwyższonym stopniu ochrony wynoszącym IP66. W standardzie przemienniki DA1 dysponują zabudowanym tranzystorem hamowania, filtrem EMC. Komunikacja Modbus RTU oraz CANopen.
Charakterystyka falowników DA1 Eaton
Przemienniki częstotliwości DA1 dostępne w zakresie mocy do 160 KW. Urządzenia te cechują się przeciążalnością na poziomie 150% w czasie 1 minuty oraz 200% w czasie 4 sekund. Eaton oferuje falowniki DA1 w 4 wersjach stopni ochrony
- IP20 - falowniki 3F do 11kW,
- IP40 - falowniki 3f 200/250 kW,
- IP55 3-fazowe falowniki 11kW-160kW,
- IP66 - falowniki 3x400 do 7,5 kW.
W standardzie wszystkie przetworniki zostały wyposażone w komunikację Modbus RTU oraz CANopen. Ponadto jest możliwość rozbudowy za pomocą kart komunikacyjnych o: Profibus, Profinet, Ethernet/IP, EtherCat, Modbus TCP, BACnet, oraz DevieNet. Dodatkowo urządzenie te dysponują zabudowanym filtrem EMC, tranzystorem hamowania oraz wejściem bezpieczeństwa STO. Producent daje możliwość sterowania falownikami PowerXL w sposób: skalarny oraz wektorowy. Częstotliwość wyjściowa dla invetera DA1 wynosi maksymalnie 500Hz. Ponadto przetworniki Eaton z tej serii posiadają 7-segmentowy wyświetlacz OLED. Ze względu na rodzaj napięcia zasilającego można podzielić urządzenia na 3 grupy, o zasilaniu: 1x230VAC, 3x230VAC oraz 3x400VAC. Falowniki przystosowane są do montażu pionowego o maksymalnym odchyleniu wynoszącym 30 stopni.
Oznaczenie falowników DA1 Eaton
Zastosowanie przemienników Eaton DA1
Falowniki DA1 Eaton znalazły szerokie zastosowanie w wielu aplikacjach napędowych. Powodzeniem wykorzystywane są przy aplikacjach dźwigowych, transporterach czy przenośnikach. Przetworniki te przystosowane są do pracy z trójfazowymi silnikami a klasie sprawności IE4. Współpracują z silnikami asynchornicznymi, silnikami z magnesami trwałymi, bezszczotkowymi silnikami DC czy synchronicznymi silnikami reluktancyjnymi.