Kody błędów falowników EURA DRIVES E2100

Kody błędów falowników EURA DRIVES E2100

Posted By: Paweł Published: 18/04/2024 Times Read: 29 Comments: 0

Falowniki Eura Drives E2100 - kody błędów

Eura Drives wprowadzając na rynek przemienniki częstotliwości E2100 zadbała o rozbudowaną diagnostykę. W kodach 708-710 możemy odczytać kody błędów i odpowiednio zinterpretować. Dzięki temu w znacznie szybszym czasie usuniecie awarię maszyny.

Lista wyświetlanych kodów błędów E2100 Eura Drives wraz z proponowanym rozwiązaniem:

  • Err0 - Zakaz modyfikacji parametrów. Zatrzymaj pracę napędu i spróbuj ponownie.
  • Err1 - Złe hasło. Wprowadź poprawne hasło.
  • 02 - OC - Przekroczenie prądu wyjściowego lub zwarcie. Usunąć przyczynę zbyt dużego obciążenia wyjścia przemiennika. Odblokować wał silnika, sprawdzić okablowanie, skorygować ustawienia i wykonać autotuning.
  • 03 - OE - Przekroczenie wartości napięcia szyny DC. Zazwyczaj występuje przy hamowaniu. Zwiększyć czas hamowania, lub zainstalować rezystor/tranzystor hamowania.
  • 04 - PFI - Niewłaściwe napięcie zasilania falownika. Sprawdzić i skorygować napięcie zasilające.
  • 05 - OL1 - Przeciążenie przemiennika częstotliwości. Ostrzeżenie generowane po przeciążeniu prądu w określonym czasie. Usunąć przeciążenie, skorygować ustawienia.
  • 06 - LU - Niskie napięcie zasilające falownik. Sprawdzić wartość napięcia, okablowanie i połączenia od strony źródła zasilania.
  • 07 - OH - Przegrzanie przemiennika częstotliwości. Sprawdzić cyrkulację powietrza, działanie wentylatora falownika, oczyścić radiator, minimalne odległości i zalecenia montażowe.
  • 08 - OL2 - Przeciążenie silnika elektrycznego. Ostrzeżenie generowane po przeciążeniu prądu w określonym czasie. Usunąć przeciążenie, skorygować ustawienia.
  • 09 - ERR - Błąd wewnętrzny, programowy. Kontakt z serwisem.
  • 10  - Kontakt z serwisem.
  • 11 - ESP - Zewnętrzy błąd, sprawdź zewnętrzne urządzenie blokujące, sprawdź konfigurację konfigurację wejść czy na którymś jest ustawiona wartość 9.
  • 12 - Err3 - Alarm prądu wykryty przed uruchomieniem. Sprawdź stykologię płyty sterowniczej, skontaktuj się z serwisem.
  • 13 - Err2 - Odłączony silnik. Błąd występuje podczas autotuningu. Sprawdź połączenie silnika.
  • 14 - Kontakt z serwisem.
  • 15 - Err4 - Brak pomiaru prądu silnika. Odłączone przewody lub usterka przetwornika prądu w przemienniku. Sprawdź okablowanie, skontaktuj się z serwisem.
  • 16 - OC1 - Przekroczenie prądu wyjściowego lub zwarcie. Usunąć przyczynę zbyt dużego obciążenia wyjścia przemiennika. Odblokować wał silnika, sprawdzić okablowanie, skorygować ustawienia i wykonać autotuning.
  • 17 - PFO - Brak obciążenia fazy wyjściowej. Uszkodzenie silnika elektrycznego, okablowania lub falownika.
  • 18 - AErr - Rozłączenie pętli wejścia analogowego. Uszkodzenie okablowania lub zadajnika.
  • 19 - EP3 - Praca na biegu jałowym, przemiennik nieobciążony. W aplikacji pompowej może to oznaczać suchobieg, przy przenoszeniu napędu za pomocą pasków, zerwanie. Sprawdzić zakłócenie i ustawienia.
  • 20 - EP/EP2 - Praca na biegu jałowym, przemiennik nieobciążony. W aplikacji pompowej może to oznaczać suchobieg, przy przenoszeniu napędu za pomocą pasków, zerwanie. Sprawdzić zakłócenie i ustawienia.
  • 21 - PP - Brak sprzężenia zwrotnego dla PID. Sprawdź okablowanie oraz ustawienia.
  • 22 - nP - Przekroczenie granicznych ustawień sprzężenia zwrotnego. Obniżyć częstotliwość, zmienić wartości.
  • 23 - Err5 - Niewłaściwe parametry regulatora PID. Skorygować ustawienia.
  • 24 - SLP - Stan uśpienia podczas regulacji PID. Jeśli przemiennik wchodzi niewłaściwie w stan uśpienia lub czas pobudzenia jest niewłaściwy należy skorygować parametry FA07 do FA11.
  • 25 - UER2 - Konflikt programu makro. Kontakt z serwisem.
  • 26 - GP - Doziemienie. Uszkodzenie silnika (przebicie izolacji), uszkodzenie okablowania, uszkodzenie przemiennika częstotliwości. Wymienić silnik, wymienić/naprawić przewód, wymienić falownik.
  • 27 - PG - Błąd sprzężenia zwrotnego enkodera. Sprawdzić okablowanie, enkoder, ustawienia ilości imp/obr.
  • 32 - PCE - Błędy silnika z magnesami trwałymi PMSM. Skorygować ustawienia.
  • 35 - OH1 - Niepoprawny odczyt czujnika temperatury silnika PTC. Sprawdzić okablowanie i parametry.
  • 44 - Er44 - Brak komunikacji po porcie szeregowym RS485. Sprawdź okablowanie, parametry transmisji, poprawność ramki komunikacyjnej.
  • 45 - CE - Przekroczenie czasu komunikacji. Sprawdź ustawiony czas, okablowanie oraz komunikację z masterem.
  • 46 - FL - Błąd funkcji "lotny start". Sprawdź ustawieni..
  • 47 - EEEP - Błąd pamięci eeprom, mocne zakłócenia elektromagnetyczne. Usuń źródło zakłóceń. Kontakt z serwisem.
  • 49 - ERR6 - Aktywny błąd funkcji watchdog. Sprawdź oprzewodowanie i ustawienia funkcji.
  • 52 - STO - Uaktywnienie funkcji bezpiecznego wyłączenia momentu (wyłącznik bezpieczeństwa).
  • 53 - CE1 - Błąd komunikacji panela z falownikiem. Sprawdź złącze, okablowanie.

blog

blog

Tags: Kody błędów eura drives, kody e2100, eura drives E2100

Comments

Write Comment